••• آسمانه

♥ مطالب ادبی .!.!.!.!. مطالب مذهبی ♥

این میوه‌ها را با پوست بخورید!

 ما بسیاری از قسمت‌های میوه‌ها را دور می‌اندازیم و معمولاً فقط داخل و قسمت گوشتی آن‌ها را مصرف می‌کنیم.

اما جالب است بدانید که خوردن پوست بسیاری از میوه‌ها مثل موز، کیوی و هندوانه نه تنها ضرری ندارد بلکه حتی مفید هم هست. در ادامه به قسمت‌هایی از میوه‌ها خواهیم پرداخت که نمی‌دانستید خوردنی هستند.

پوست انبه

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه بیشتر مردم فقط قسمت گوشتی و آبدار داخل انبه را مصرف می‌کنند، اما پوست این میوه هم مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین‌های A و C، فیبر و مواد معدنی دارد.

در تحقیقی مشاهده شد خواص ضد اکسایشی و ضد سرطانی عصاره‌ی پوست انبه قدرتمند از عصاره‌ی قسمت گوشتی انبه بود.

با این حال بعضی افراد ممکن است به پوست انبه حساسیت داشته باشند. به علاوه اگر پوستش خوب شسته نشود خطر ورود مواد آفت کش به داخل بدن وجود دارد. خوردن پوست انبه هم به خاطر بافت متفاوتش در مجموع به خوشایندی داخل این میوه نیست.


پوست موز

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه بسیاری از مردم به خوردن پوست موز هرگز حتی فکر هم نمی‌کنند، اما پوست موز پتاسیم، فیبر غذایی، چربی چند غیر اشباع و اسید‌های آمینه‌ی ضروری زیادی دارد. تحقیقی هم نشان داده پوست موز و به خصوص پوست موز‌های کال، سرشار از آنتی اکسیدان است.

می‌توانید با استفاده از دستگاه مخلوط کن با پوست موز اسموتی درست کنید. اما اول باید آن را خوب بشویید.


پوست پرتقال

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه حتماً از دیدن کسی که پرتقال را مثل سیب گاز بزند شوکه خواهید شد، اما پوست پرتقال نه تنها خوردنی است، بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی، کلسیم، انواع ویتامین B و ویتامین‌های A و C است. در حقیقت فیبر پوست پرتقال از داخل آن بیشتر است.

باریکه‌های پوست پرتقال طعم خوبی هم دارند.


پوست لیموترش

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

پوست لیموترش حاوی مواد مغذی‌ای همچون کلسیم، پتاسیم و ویتامین C است. گرچه از پوست لیموترش در غذا بیشتر به صورت نوار‌های باریک استفاده می‌شود، اما کل پوست این میوه قابل خوردن است.

با این حال، به گفته‌ی کارشناسان پوست میوه‌هایی مثل پرتقال و لیموترش سخت هضم است.


پوست کیوی

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

پوست کیوی یکی از منابع غنی فیبر محلول در آب به شمار می‌رود. در حقیقت، فیبر پوست این میوه تقریباً ۳ برابر داخل آن است.


پوست هندوانه

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه قسمت گوشتی آبدار هندوانه محبوب‌ترین بخش این میوه برای خوردن است، اما در حقیقت کل این میوه، از جمله پوست آن قابل خوردن است.

پوست هندوانه هم فواید زیادی دارد که بیشتر به دلیل غلظت بالای اسید آمینه‌ی سیترولین در آن است.

سیترولین میل جنسی بعضی افراد را ممکن است افزایش دهد، اکسیژن رسانی به عضلات را بیشتر می‌کند، فشار خون را کاهش می‌دهد و یکی از منابع خوب فیبر به شمار می‌رود.


هسته آووکادو

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

هسته آوودکادو نزدیک به ۱۸ درصد از حجم این میوه را تشکیل می‌دهد و معمولاً به همراه پوست آن دور انداخته می‌شود. گرچه هنوز درمورد بی ضرر بودن کل هسته‌ی این میوه تردید وجود دارد، اما روش‌هایی برای استفاده از هسته آووکادو وجود دارد که گفته می‌شود مزایایی برای سلامتی دارند.

طبق تحقیقات، پودر هسته آووکادو کلسترول بد و به طور کلی کلسترول را در موش‌ها کاهش می‌دهد و برخی پژوهش‌ها نشان داده عصاره‌ی هسته‌ی این میوه خواص ضد اکسایشی قدرتمندی دارد.


برگ‌های هویج

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه این تصور وجود دارد که برگ‌های هویج غیر قابل خوردن یا حتی سمی هستند، اما این موضوع حقیقت ندارد. خوردن برگ‌های هویج هیچ ضرری ندارد و آن‌ها هم حاوی ویتامین‌هایی هستند. گرچه برگ‌های بعضی هویج‌ها مزه‌ی تلخی دارند، اما در سالاد، سس، سوپ و بسیاری غذا‌های دیگر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.


ساقه کلم بروکلی

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه بسیاری ترجیح می‌دهند فقط سر‌های درخت مانند کلم بروکلی را مصرف کنند که به رنگ سبز تیره هستند، اما ساقه‌های این سبزی هم همانقدر مغذی و خوش طعم است.

مزه‌ی ساقه‌ی کلم بروکلی از سر آن کمی ملایم‌تر و شیرین‌تر است، اما اگر به درستی مصرف شود می‌تواند به همان اندازه خوش طعم و دارای آنتی اکسیدان و فیبر باشد.


وسط آناناس

میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است!

گرچه قسمتی که در وسط آناناس وجود دارد اندکی سفت‌تر از بقیه‌ی بخش‌های داخل این میوه است و شیرینی کمتری دارد، اما همانقدر مغذی و مملوء از ویتامین C است.

پس بار دیگر که خواستید آناناسی را برش بزنید دیگر لازم به جدا کردن قسمت وسط آن نیست.

+ نوشته شده در شنبه 1 شهريور 1399برچسب:این میوه‌ها را با پوست بخورید,کیوی,آناناس,آووکادو,کلم بروکلی,انبه,موز,پرتقال,لیموترش,هندوانه, ساعت 21:12 توسط آزاده یاسینی


غول‌های پزشکی ایران

 در طول تاریخ ایران زمین پزشکان مشهوری وجود دارند که برای پیشرفت این علم زحمات بسیاری کشیده‌اند و جان بیماران زیادی را نجات داده‌اند.

پزشکی جزو مهم‌ترین شغل‌های دنیا به شمار می رود چراکه جان تمام بیماران تنها به دستان پزشکان بستگی دارد .

در ادامه مطلب 10 پزشک بنام و موفق حامعه پزشکی ایران را معرفی کرده ایم.

1.دکتر محمد اسماعیل تشید، پدر بیهوشی نوین ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی از بنیانگذاران بیهوشی نوین در ایران بود و در نظام آموزشی ایران در زمینه بیهوشی تغییراتی اساسی ایجاد کرد که به آموزش نسل جدیدی از متخصصان بیهوشی در ایران منجر شد.این پزشک برای نگارش کتاب خود جایزه کتاب سال را در ایران دریافت کرد.

2. پروفسور مجید سمیعی، چهره برجسته در حوزه مغز و اعصاب

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

مجید سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب ، در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر را در آلمان به عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده‌است. وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده است. این پزشک محبوب چهره ماندگار علمی ایران در سال 1385، سمت‌های مشاور صدراعظم آلمان، مشاور رئیس جمهور چین، رئیس انجمن جهانی جراحی قاعده مغز و دریافت عالی‌ترین نشان افتخار دولت چین را در کارنامه کاری خود دارد.

3. دکتر یحیی عدل، پدر جراحی نوین ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

این جراح ایرانی ملقب به پدر جراحی ایران است. بزرگ‌ترین هنر دکتر عدل آن بود که ترس جراحان را از عمل جراحی از میان برد و به آنان دل داد که به جراحی روی آورند و موفق شوند. البته تکنیک‌های جدید و پیدایش آنتی‌بیوتیک‌ها به موفقیت‌های جدید در جراحی و شهرت او کمک کرد. این پزشک بنام سال ۱۳۸۱ درگذشت.

4. دکتر محمدقلی شمس، پدرچشم پزشکی ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی ملقب به پدر چشم پزشکی ایران از فرانسه است. شمس بنیانگذار بیمارستان چشم پزشکی فارابی به عنوان اولین مرکز تخصصی چشم پزشکی در ایران است. وی هنگام مرگ(سال 75) قدیمی‌ترین عضو انجمن چشم‌پزشکی فرانسه بود و بارها به ریاست انجمن‌های چشم پزشکی مختلف در جهان برگزیده شد.

5. دکتر مسیح دانشوری، اولین متخصص ریه در ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی پزشک متخصص ریه ایران بود. از جمله بیمارانی که با تلاش وی از مرگ نجات یافتند شخصی به نام رزاق منش بود که از ثروتمندان پایتخت به شمار می‌آمد. لذا پس از بهبود با کمک یکدیگر بیمارستان رزاق منش را در تهران احداث کردند. وی در تاسیس چند بیمارستان دیگر همچون بیمارستان ابوعلی و بیمارستان فیروزآبادی نقش محوری داشت. مسیح دانشوری سرانجام سال 1347 در تهران درگذشت.

6. دکتر هاراطون داویدیان، پدر روانپزشکی نوین ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی از بنیانگذاران روانپزشکی در ایران است. هاراطویان در طول نزدیک به نیم قرن تلاش علمی ممتد و بی وقفه، با تصدی سمت‌ها و مسئولیت‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی در سطوح ملی و بین‌المللی، منشأ خدمات ارزنده‌ای در رشته روان پزشکی بوده است. استاد هاراطون داویدیان، پدر علم نوین روانپزشکی ایران و نخستین دستیار رشته بیماری های روانی در کشور پس از سال‌ها تلاش و فعالیت در آبان ماه سال 1388 دار فانی را وداع گفت.

7. دکتر جلال بریمانی، پدر نورولوژی مدرن ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

بریمانی دارای گواهینامه تحصیلات تخصصی در رشتة علوم اعصاب و روانی از دانشگاه پاریس بود. همچنین وی بنیانگذار انجمن علوم اعصاب ایران نیز بوده است. این پزشک بنام اولین مقالات مغز و اعصاب ایران را در مجلات بین‌المللی به چاپ رساند و سال‌ها مغز و اعصاب ایران را در جوامع بین‌المللی نمایندگی می‌کرد. "تاریخ روابط پزشکی ایران و فرانسه" (تالیف به فرانسه و فارسی) و "در آسمان ادب" (تالیف به زبان فارسی) از جمله آثار وی هستند. این استاد عالی مقام سرانجام در اسفند 1390 درگذشت.

8. محمد حسین ماندگار، پدر پیوند قلب ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی موسسه پیوند قلب و ریه بیمارستان دکتر شریعتی است و در تابستان 1372 اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در ایران را به نام خود به ثبت رسانید. دکتر ماندگار در حال حاضر استاد جراحی قلب دانشگاه تهران است. ماندگار بخش جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی تهران را پایه گذاری کرد که بعدها این مرکز دانشگاهی به یکی از پرکارترین و مشهورترین بیمارستان‌های دانشگاهی تهران در رشته جراحی قلب تبدیل شد.

9. دکتر سیدعلی ملک حسینی ،پدر پیوند کبد ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و در دائرةالمعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد. ملک در دومین دوره چهره‌های ماندگار ، به عنوان چهره ماندگار در عرصه پیوند اعضای حیاتی و جراحی عروق شناخته شد. این متحصص حاذق، رئیس انجمن پیوند اعضای خاورمیانه است.

10. دکتر اسماعیل یزدی، پدر دندانپزشکی نوین ایران

ده چهره ماندگار ایران در حوزه پزشکی

وی نخستین مطب محدود به دندانپزشکی را دایر و همزمان در بیمارستان پارس تهران به عنوان مسئول جراحی های دهان و فک و صورت شروع به فعالیت کرد و اولین جراحی های فک را طبق روش روز انجام داد. یزدی سال ۱۳۵۳ به مرتبه استادی ارتقا یافت و به واسطه فعالیت های درخشان دانشگاهی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در سال ۱۳۶۹ به دریافت لوح استادی ممتاز مفتخر شد.


پزشکی

سرفه شدید،خلط (از سینه)،استفراغ:جوشانده به تازه با گلاب

سینوزیت،خلط پشت حلق:سیاه دانه 2 واحد نیم کوب شده با 1 واحد عسل تا چهل روز صبح ناشتا بخورید.

رفلکس معده:یک لیوان عرق نعنا با نصف لیوان آب مخلوط شود، البته گلاب بهتر است.

+ نوشته شده در جمعه 31 مرداد 1399برچسب:پزشکی,داروی گیاه,سینوزیت,عفونت معده,عفونت ریه,خلط,پشت حلق,رفلکس معده,استفراغ,سرفه شدید, ساعت 17:27 توسط آزاده یاسینی


۱۰ روش درمانی عجیب‌غریب در دنیای پزشکی

 امروز می‌خواهیم شما را با تعدادی از روش‌های درمانی عجیب و غریب آشنا کنیم که هنوز هم انجام می‌شوند.

عرق درمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب

عرق درمانی ترکیبی از مشاوره گروهی/روان‌درمانی و تعریق گروهی است. تعریق گروهی یک تعامل اجتماعی است در حالی که واکنش‌های روان‌فیزیولوژی به قرارگیری در معرض گرما را هم تجربه می‌کنید. تعریق گروهی جایگاه فرهنگی محکمی دارد و هزاران سال است که در سراسر جهان برای بهبود سلامتی وجود داشته است. از نمونه‌های آن می‌توان به سونا در فنلاندی، بانیا در روسیه، مراسم کلبه تعریق سرخپوست‌های آمریکایی، حمام اسلامی، موشی بور در ژاپن و سیفوتو در آفریقا اشاره کرد. تعریق گروهی هزاران سال است که برای اهداف جسمی و روحی استفاده می‌شود.


گِل درمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب

همه ما با استفاده از گِل در استراحتگاه‌های بهداشتی آشناییم، جایی که افراد حمام گِل می‌گیرند تا پوستشان بهتر شود. اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که گِل در درمان‌های داخلی هم استفاده می‌شود. گاهی اوقات از گِل برای پوشش روی قرص‌ها استفاده می‌شود، اما در دوز‌های بالاتر برای درمان اختلالات روده هم مصرف می‌شود.حتی ناسا هم از گِل درمانی استفاده می‌کند. ناسا در دهه ۱۹۶۰ تاثیرات بی‌وزنی بر بدن انسان را مورد مطالعه قرار داد. آزمایش‌ها نشان داد که بی‌وزنی منجر به تقلیل سریع استخوان‌ها می‌شود، بنابراین از اقدامات درمانی مختلفی برای مقابله با آن استفاده شد. از تعدادی شرکت داروسازی هم خواسته شد تا مکمل کلسیم تولید کنند، اما ظاهرا هیچ یک از آن‌ها به اندازه گِل موثر نبودند. گِل مخصوصی که در این مورد استفاده می‌شد ترامین بود، یک خاک سرخ رنگ که در کالیفرنیا یافت می‌شود. دکتر بنجامین ارشوف از انستیتوی پلی تکنیک کالیفرنیا نشان داد که مصرف خاک اثرات بی‌وزنی را خنثی می‌کند.


برق درمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب

درمان با ضربه الکتریکی تشنج‌آور یا الکتروشوک یا برق درمانی، یک روش درمان روانی اثبات شده، اما بحث برانگیز است که در آن به بیماران بیهوش شوک الکتریکی وارد می‌شود. امروزه از برق‌درمانی برای درمان افسردگی‌های شدیدی استفاده می‌شود که به درمان‌های دیگر پاسخ نداده اند و همچنین برای درمان اختلال دوقطبی، کاتاتونیا و اسکیزوفرنی هم استفاده می‌شود.این درمان اولین بار در دهه ۱۹۳۰ معرفی شد و به عنوان روش درمانی در دهه ۱۹۴۰ و ۵۰ به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت. امروزه یک میلیون نفر در جهان هر سال از این درمان استفاده می‌کنند که معمولا در یک دوره ۶-۱۲ جلسه‌ای، دو یا سه بار در هفته انجام می‌شود. افراد زیادی از این روش در درمان افسردگی نتیجه گرفته اند.


ریختن آب روی سر

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

در این روش معمولا از آب سرد استفاده می‌شود. از ریختن آب سرد برای شوک دادن به بدن و نوعی تب‌دار کردن استفاده می‌شود. برخی روش‌های مراقبه مثل تومو هم اثرات مشابهی در بالا بردن دما دارند. ریختن آب سرد مثل شنا کردن در یخ است و اثر آن معمولا شدیدتر و ماندگارتر از دوش آب سرد است. به پایان رساندن حمام با دوش آب سرد یک روش درمان طبیعی سنتی و قدیمی است. برخی معتقدند این روش برای کشتن باکتری‌های مضر و رها کردن باکتری‌های مفید در بدن مفید است.


ادرار درمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

اصطلاح ادراردرمانی به کاربرد‌های مختلف ادرار انسان برای مصارف دارویی یا آرایشی، از جمله نوشیدن ادرار خود و ماساژ پوست با ادرار خود یا دیگران اشاره دارد. هیچ مدرک علمی برای استفاده درمانی از ادرار وجود ندارد. ادرار کردن روی زخم نیش عروس دریایی یک روش درمانی عامیانه است، اما هیچ اثر مفیدی ندارد و حتی ممکن است تاثیر عکس داشته باشد، چون یاخته‌های باقیمانده در محل نیش را فعال می‌کند. ادرار حاوی مواد مفیدی مثل ویتامین ث است، اما این مواد به دلیل عدم استفاده یا بیش از حد بودن دفع شده اند؛ بنابراین استفاده مجدد از آن باعث دفع مجدد می‌شود. بارزترین تاثیر فیزیولوژیکی مصرف ادرار، حداقل با معده خالی، اسهال است.


فصد خون

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

فصد خون عبارت است از گرفتن مقدار قابل توجهی از خون بیمار برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌ها. این رایج‌ترین عمل پزشکی بود که توسط پزشکان در یک دوره زمانی تقریبا دو هزار ساله تا اواخر قرن نوزدهم انجام می‌شد. در اکثر موارد، استفاده از این روش برای بیماران مضر بود، اما باعث مرگ نمی‌شد. این روش هنوز یکی از موثرترین درمان‌ها برای آهن اضافی خون و درمان سلول‌های قرمز اضافی است که در بیماری‌هایی مثل پورفیری رخ می‌دهد.


زالودرمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

زالو درمانی هنوز هم انجام می‌شود. این روش، درمان موثری برای کاهش انعقاد خون، بهبود فشار خون بالا و تحریک گردش خون در عمل جراحی ترمیمی وصل کردن مجدد اندام‌هایی مثل پلک چشم، انگشتان و گوش‌ها استفاده می‌شود. اثر درمانی در نتیجه خونریزی مداوم زخم‌های به جا مانده از زالو‌ها به دست می‌آید. رایج‌ترین عارضه زالودرمانی خونریزی طولانی مدت است که به راحتی درمان می‌شود، اگرچه واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های باکتریایی هم ممکن است رخ دهد. دستگاه‌هایی به نام «زالو‌های مکانیکی» اختراع شده که هپارین ترشح می‌کند و عملکردی مشابه زالودرمانی دارد.


درمان هلمینتیک (Helminthic)

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

درمان هلمینتیک نوعی ایمنی درمانی، درمان بیماری‌های خودایمنی و اختلالات ایمنی، با استفاده از آلودگی عمدی با کرم‌های انگلی (هلمینیت) یا تخم آن‌ها است. این روش هر دردی را درمان می‌کند و گا‌ها برای درمان آسم یا تب یونجه هم به کار می‌رود. بسته به بیماری خودایمنی موردنظر، عفونت هلمنتیک منجر به بهبود علائم در ۷۰درصد از بیماران می‌شود. کرم‌ها در دوز‌های خوراکی تجویز می‌شوند که  در یک دوره چند هفته‌ای به طور مکرر مصرف می‌شوند و ممکن است عوارض جانبی نسبتا شدیدی داشته باشند. برخی بیماران در دوره درمان ۸ دوز ۲۵۰۰ تخم کرمی دریافت می‌کنند.


باکتری مدفوع درمانی

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

باکتری مدفوع درمانی برای درمان انواع خاصی از اختلالات التهابی روده مثل کولیت زخمی استفاده می‌شود. این درمان به شکل تنقیه در یک دوره پنج روزه به بیمار داده می‌شود. برای ساخت مایعی که در تنقیه استفاده می‌شود، به یک «اهداکننده مدفوع» نیاز است. به عبارت دیگر، یک نمونه مدفوع از فرد سالم (معمولا بستگان بیمار) گرفته شده و بعد از تبدیل به مایع، وارد مقعد بیمار می‌شود. تفکر پشت این درمان این است که باکتری مدفوع فرد سالم در بیمار رشد کرده و او را بهبود می‌بخشد. چیزی که شاید چندش آورتر از تنقیه مدفوع دیگران باشد، این است که این مایع ممکن است از طریق لوله‌ای وارد بینی شود.


استعمال دخانیات

10 روش درمانی عجیب و غریب در دنیای پزشکی

پزشکان قرن‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها استعمال دخانیات را تجویز می‌کردند و گرچه این عمل هنوز اتفاق می‌افتد، اما تعداد پزشکانی که این درمان را پیشنهاد می‌کنند بسیار کمتر شده است. تحقیقات مربوط به بیماری‌های عصبی نشان داده که خطر ابتلا به بیماری پارکینسون یا آلزایمر در افراد سیگاری ۵۰درصد کمتر است. همچنین نیکوتین، علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی را بهبود می‌بخشد و اثراتی روی مغز دارد که شبیه به محرک‌ها است. اگرچه این یافته‌ها نباید هیچ کس را به سیگارکشیدن تشویق کند، اما برخی تحقیقات روی فواید نیکوتین روی سلامتی تمرکز دارند.

منبع: listverse


داروخانه پروردگار

 

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چهار تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثل قلب هستش که اون هم قرمزه و چهار تا بخش مجزا داره. تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

مغز گردو شبیه مغز انسان هستش. نیم کره راست و نیم کره چپ. قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد. در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟ درسته... شبیه کلیه انسان هستش. تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره. چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند. جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

انجیر پر از دونه هستش که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.

 

داروخانه پروردگار, تغذیه سالم, مردمک و عنبیه چشم

 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.
منبع:golchineweb.persianblog.ir